събота, 10 юли 2010 г.

Интервю с най-прочутите личности в автомобилния бизнес - Аndrea Zagato – part I




Този уикенд започваме нова рубрика. Вярваме, че рубриката ще се хареса на много от читателите и ще се радвам да получим коментари за това. Тя се нарича ''Интервю с най-прочутите автомобилни личности''. Започваме с първата част от интервюто  на Andrea Zagato, прочутия лидер на италианското дизайнерско студио - Zagato.
Andrea Zagato e наследствен ръководител. Почти 90 години от както неговия дядо Ugo Zagato основава ателие в Милано за доработка на автомобили и изработка на автомобилни части. Баща му Elio и чичо му Giani въвеждат семейството в делото на промишления път. През 1992 г. Andrea получи правото на изпълнение на наследство си и отново стига до производството на класическата италианска "Berlinetta". Цената на проекта достига до 6 млн. евро. Още 25 хил. евро, за изпълняване от Andrea  на проект за уникален часовник и  производство на уникални обувки под марката Pantofola D `Oro заемащи мястото си в колекцията на Zagato.

Bentley Zagato GTZ от (2008)  
Сега за много известните италиански каросериини студия не е най-спокойното време. Bertone се продава, Pininfarina и Giurgiaro се борят за поръчки от китайските компании, Marcello Gandini се е пенсионирал. И нашата фирма създава само по три нови ексклузивни модели на година! Вие питате защо? Първо, това динамично развитие на Zagato е станало възможно с идването през 1994 г., на дизайнера Norihiko Harada. На второ място - и това е може би най-важното - е насърчаването на пазарния фактор. Преди на пазара се купуваше безразборно. Днес пазара наподобява на пясъчен часовник. Преди време производството на луксозните автомобили се увеличаваше всяка година с една четвърт. Така от Ferrari обявиха плановете си да произвеждат по 10 хиляди коли – с петкратно увеличение за десет години. На същия брой се равнява и производството на Aston Martin и Maserati. За Bentley скоро ще се говори като за производител с масовото производство от 26 хил. Това никога не се е случвало преди. Те обикновено са произвеждали по 400-500, максимум 1 000 автомобила годишно. По-долу, на дъното на пясъчния часовник се намират развиващите се пазари на Китай, Индия, Малайзия. Техният растеж е също толкова очевиден. И скоро те ще покорят върха чрез своите копия на традиционните автомобили от средната класа на известни европейски, американски, японски и корейски марки. И къде сега се оказват масовите производители в този конкурентен пазар, обезателно ще понесат загуба. Къде е немския Karman? Къде са Bertone? Те се оказаха на тясно място. А къде е Zagato? Zagato винаги е била на върха. Ние сме фокусирани единствено върху спортни луксозни автомобили и за 88 години никога не сме правили автомобил с четири врати!
Pantofola D'Oro Zagato
Wyler-Zagato 
Ние никога няма да навлезем в масовия сектор. И нашето присъствие в луксозния сектор само ще расте и ще увеличаваме новите продукти носещи марката Zagato Design. Както под домашната марка за висша мода Valentino произвежда дънки, така и аз смятам да предложа на пазара дрехи, обувки, часовници и аксесоари на Zagato. Първите часовници и обувки, вече са факт. Заедно с часовникарската компания Wyler, ние създадохме един уникален часовник без аналог в световен мащаб!
Aston Martin DB7 Zagato (2002)
Днес на пазара на масови автомобили е както на пазара за перални машини. Той също така е беземоционален и еднообразен. Това е естествено, тъй като дългия живот и ремонтпригодноста са заели важно място на пазара и са затъмнили първоначалният им вид и същността на всичко останало. Те се различават единствено по копчетата. Аз искам да съживя автомобилите във формата, в която е била преди 50 години, когато хората са мечтаели за нещо и са го постигали. В момента мечтая за един автомобил подходящ за 18-годишните, който да се превърне в заместител на скутера в града и младото поколение да бъде изправено пред избор. Техният избор не е провал поради практичноста, емоцията все още е жива ... емоция е това, което моите клиенти искат! В този смисъл те са напълно сходни с тези, преживявания от хората, които купуваха автомобил на Zagato на стойност от един милион евро.

Според мен автомобила трябва да носи първоначално една емоция, а не голяма печалба. Може някой, който работи добре и усилено, да е с уморен ум и душа и да се нуждае от подарък – изработен по индивидуалните му изисквания и предпочитания, като костюм, портфейл интериор или цял автомобил. Да си поръчате индивидуален автомобил е едно голямо приключение и най-вече пълно с емоция. И човек е наясно, че тази емоция ще му помогне да отиде по-далеч. Аз съм бизнесмен и търся такива клиенти. Но колкото и да желаят клиентите, аз седан с четири врати никога няма да направя. Впрочем, ако е добре заплатен, ще трябва да го направя, но няма да получа удовлетворение. Например, днес, Sergio Pininfarina прави Ford Ka, и това е пълна глупост. Ето баща му, основателят на компания, Giovanni Farina, е бил един от най-добрите каросериини майстори и е работил с изключителни марки и модели.

Няма коментари:

Публикуване на коментар